MEB Hangi Alanın Yüzde Kaçını Dolduracak?
MEB atamaları yaparken belli bir oranlama kullanmaktadır. Yani boş olan kadroya göre alım yapmaktadır. En çok açık bulunan alana en çok payı ayırmaktadır. 125bin civarında boş öğretmenlikkadrosu olduğu düşünüldüğünde, 40.000/120.000=30, yani her alanın boş kadrosunun yaklaşık yüzde otuzu kadar alım yapılması gerekirken, bazı alanlara pozitif ayrımcılık yapıldığı bazı alanların iseistediklerini alamadıkları görülmektedir.
Bazı alanları göz önüne alarak atamada hangi alandaki boşluğun yüzde kaçının dolacağını çıkarmak istedik.
Listeyi incelediğimizde en çok boşluğun Din Kültürü Ahlak Bilgisinde olduğu fakat sadece %23 lük bir alım söz konusu;
Sosyal Bilgiler, Matematik, Fen Bilimleri, Türkçe alanlarına %40’üın üzerinde alım söz konusu. Bu noktada SBS’de yapılacak değişikliğin etkisi var diye düşünüyoruz.
Fizik,Kimya,Müzik en çok haksızlığa uğrayanlar (yada norm fazlası olduğu için böyle olan alanlar) Sınıf Öğretmenliği ise en tehlike oluşturan fakat bakanlığın tepkilerden korkması nedeniyle en azından %19 alım yaptığı bir alan. Sınıf öğretmenliğinde Zihinsel engelliler ile Teknoloji Tasarım alanına alan değiştirenlerin geri dönme durumlarının tam olarak değerlendirilmediğini düşünüyoruz.
Boş kadroları yaklaşık olarak (Özür grubundaki boş kadroları ele alarak) ele aldığımızı, net olarak bilmediğimizden bazı alanlarda bazı sapmaların olabileceğini belirtir bu noktadaki hatalardan dolayı şimdiden affımızı diliyoruz.
Maksut BALMUK
ALAN ADI | YAKLAŞIK BOŞ KADRO SAYISI | YAPILACAK ATAMA SAYISI | BU ALANDAKİ BOŞ KADRONUN NE KADARI DOLACAK (YÜZDE) |
SOSYAL BİLGİLER | 3350 | 1781 | 53 |
MATEMATİK | 4300 | 1979 | 46 |
FEN BİLİMLERİ | 6200 | 2736 | 44 |
TÜRKÇE | 7600 | 3089 | 41 |
TÜRK DİLİ EDEBİYATI | 6418 | 2470 | 38 |
İLKÖĞRETİM MATEMATİK | 9600 | 3582 | 37 |
İNGİLİZCE | 14000 | 5034 | 36 |
İHL MESLEK DERSLERİ | 3600 | 1231 | 34 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 5700 | 1579 | 28 |
BEDEN EĞİTİMİ | 6200 | 1678 | 27 |
OKUL ÖNCESİ | 6900 | 1809 | 26 |
ALMANCA | 1621 | 420 | 26 |
COĞRAFYA | 2060 | 489 | 24 |
DİN K.AHLAK B. | 16900 | 3953 | 23 |
REHBERLİK | 12000 | 2628 | 22 |
TARİH | 1810 | 368 | 20 |
BİYOLOJİ | 1600 | 324 | 20 |
GÖRSEL SANATLAR | 2100 | 362 | 17 |
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ | 12400 | 1835 | 15 |
KİMYA | 1200 | 162 | 14 |
FİZİK | 1070 | 135 | 13 |
MÜZİK | 3300 | 195 | 6 |
TOPLAM | 37839 |
İnsan hayatında Sınıf Öğretmenliği temel eğitimdir.Bakanlık verilerinden alınan verilere göre 15600 açık varken 1820 kontenjan verilmesi anlaşılır gibi değildirVay benim güzel ülkemin 80 üstü puan alıp açıkta kalan talihsiz sınıf öğretmenlerine;öğretmensiz taşıma suyla değirmen çevirerek avutulacak çocuklarımıza.Hangi ebeveyn,aklı başında yönetici çocuğunu ehil olmayan insanlara teslim eder?