MEB, alan değişikliğinde ne yapmalı?
Bu konuyu gerekçeleri ile alacağız.
1- Devlet vatandaşını kandıramaz. İnsanları 540 saatlik eğitime alırken verilen sözün gereği yapılmalıdır. Bu noktada özellikle Zihinsel Engelliler alanında okuyan öğretmenlerimizden çok eleştiri gelse de ok yaydan çıkmıştır. Bu öğretmenlerin (540 saat eğitim alan) yerine kendilerini koysunlar ve şu anda bu alanda kimler görev yapıyor bir düşünsünler. (Alan mezunu öğretmenler hariç.)
2- Mevzuat gereği zaten gecikmiş olan bir konuda adeta ayak diremek hukuk devletine yakışmamaktadır.
3- Yan alan ve yüksek lisans kaynaklı alan değişikliği yapılmazsa, elde kalan diğer öğretmenler mezun oldukları yani uzman oldukları alana atanacaklarına göre sorun yoktur ve sayı 4+4+4’ten sonra iyice azalmıştır.
4- Kaldı ki Sınıf Öğretmenlerinde yaşanan kadro sıkışıklığının sorumlusu bu öğretmenler değildirler. İlk atamada Sınıf Öğretmenlerine fazla kontenjan ayrılması boşluktan çok tepkiyi dindirmeye yöneliktir.
5- Atama bekleyen branş öğretmenlerinin bu denli tepki göstermeleri yerinde değildir çünkü alan değişikliği 4+4+4 ten önce de var idi ve her yıl uygulanmaktaydı. 4+4+4 ten sonra yan alana yönelik atamalar ise hatalı olmuştur ve buradan geri dönmek isteyen bir çok öğretmen vardır. Yani öğretmenler Sınıf Öğretmenliğinden ayrıldıklarına pişmandırlar bakanlık onlara da geri dönüş şansı vermeli ve denge sağlanmalıdır.
6- Anadolu öğretmen liselerinin dönüşmesi sonucu açığa çıkacak öğretmenler ve atanma alanı kalmayan, fazla durumda olan öğretmenlerle ilgili alan değişikliği gerçekleştirilmelidir.
7- Yönetici pozisyonunda olup bakanlığın yöneticiliğine son verdiği bir çok öğretmen norm fazlası pozisyonuna düşmüş ve öğretmen olarak dahi atanabilecekleri kurum illerinde bulunmamaktadır. Bu öğretmenlere de çözüm bulunmalıdır.
İşte bu ve arttırılabilecek gerekçelerle alan değişikliği yapılmalıdır. Eğitim öğretimin ortasında olmaz eğitim öğretim aksar diyen bakanlığa soruyor ve söylüyoruz;
Şu anda alan değişikliğinde yapılacak yer değiştirmeden daha fazlası kadar öğretmenin yöneticiliğine son verilmiş, bir o kadar öğretmen de yönetici yapılmaktadır bu eğitim öğretimi aksatmıyor mu? O zaman bu süreci de durdurun ve yıl sonuna erteleyin.
TEOG ile mağdur olan on binlerce öğrenci halen nakil istemekle uğraşmaktadır. Okul açılalı haftalar olmuşken bu durumdaki öğrencilerin eğitim öğretimi aksamıyor mu?
Madem ki bu dönemde eğitim öğretim aksar diyorsunuz; Alan Değişikliğini neden mevzuatta yer aldığı şekilde Haziran ayında gerçekleştirmediniz?
Bakanlık gerekçe ortaya koyarken gerçekçi ve samimi olmalı önce aynaya bakmalı daha sonra gerekçe sunmalıdır…
Maksut BALMUK
Öğretmen