MEB’de iktisatçı genel müdür öğretmenleri mağdur etti.
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğüne (YEGİTEK) sırf bakan yakını diye iktisatçı atanınca yani liyakat yok sayılınca mağdur olan yine öğretmenler oldu.
600 binin üzerinde öğretmenin baş vurduğu baş/uzman öğretmenlik uygulamasında 18.06.2022 saat 00:01’de başlayan eğitimlerde sistem kilitlendi. Öğretmenler telefon ve bilgisayar ekranlarında adeta cebelleşiyorlar.
Gece saatlerinde sistem açıldığında her şey normal gibiydi fakat ilerleyen saatlerde katılımcı arttıkça önce cep telefonlarından girilemez oldu şimdi de tüm cihazlardan sisteme girilemiyor.
Sistem kurgulanırken YEGİTEK hiçbir sorun yaşanmayacağını söylediği halde sistem daha ilk saatlerde kilitlendi.
Öğretmenler yıllık izin dönemlerindeler ve birçoğu da köylerde olduğundan zaten sorunlu bir şekilde internete ulaşmışken bir de MEB’in beceriksizliği kendini gösterdi.
Çıkarılan kanuna göre uzman öğretmen olacaklar 180 saatlik eğitimi, başöğretmen olacaklar ise 240 saatlik eğitimi bitirmek zorundalar. Bu eğitimlerin videoların izlenmesi şeklinde planlayan MEB’deki yanlı ve yanlış kadrolaşma, yetersiz alt yapı kendini gösterdi ve öğretmenler mağdur oldular.
İşin başından beri bu sistemin doğru olmadığı, öğretmenlerin apolet takılırcasına ayrıştırılmaması gerektiği, öğretmenlik mesleğinin uzmanlık mesleği olduğu, ülkemizde tek başöğretmenin Mustafa Kemal ATATÜRK olduğu vurguları ile bu unvanların kaldırılmasının öğretmenlik mesleği açısından en doğru karar olacağı, 8 yılını dolduran öğretmenlere uzman öğretmenlik, 15 yılını dolduranlara ise başöğretmenlik için öngörülen tazminatların (ek ödemelerin) başkaca koşul aranmadan ödenmesinin en doğru uygulama olacağını söylesek de dinleyen olmadı.
Getirilen ucube sistemin bir başka yanlışlığı ise MEB’in eğitimler için kurduğu sistem çalışsa dahi bu kadar yoğun videoların izlenmesine imkan olmadığı izlense dahi anlamanın zor olacağı noktasındadır. Keza MEB bu video içeriklerinden oluşan bir de yazılı doküman yayımladı. İlk günden giriş yapan öğretmenler videodan anlaşılmadığını PDF dokümanlardan çalışacağını dile getirmekte ve bir çok grupta 453 sayfalık dokümanı en ucuz nerede bastırabilecekleri tartışılmaktadır.
Dokümanlardan çalışılsa bile sisteme girip eğitimleri tamamlamak zorunlu olduğunda herkes ekran başına kilitlenmiş durumda ve çoğunlukla dinlemek/öğrenmek için değil formaliteyi yerine getirmek için ekran başındalar.
Yani bu yolla öğrenilmesinin mümkün olmadığı bir sisteme yüz binlerce öğretmeni zorunlu tutmak, bu zorunluluktan kaynaklı yoğunluğa bağlı olarak sistemin kilitlenmesi, internet imkanı olmayanların bulmak zorunda oldukları çözümler, gelecek cep telefonu faturaları şeklindeki sorunları yaratmaya yönelik yaklaşım ne kadar doğru bu da ayrı bir konu?
MEB bir kez daha liyakatsizliğin, meclis görüşmelerinde kanunun yanlışlığına kulak tıkayışının, bir irade göstermeyişinin bedelini öğretmenlere ödetmeye devam etmektedir.
Maksut Balmuk
Kaynak: Birgun.Net