Eğitimdeki tek sorunu kadrolaşmak olarak gören bir Müsteşarımız var.
MEB; Kanun Tasarısında Neler Var?
Neler yok ki? Öğretmen atamadan Uzman öğretmenliğe, Müdür atamasından Müdür yardımcılığına, Merkez teşkilatının görevden alınmasından il müdürlerine, dershanelerden özel okula kadar her şey var.
Bu kanun aslında dershanelerin kapatılması kanunu olarak tasarlanmışken gelinen süreç 17 Aralık ve diğer gelişmeler kapsamı genişletmiştir.
Özellikle Emniyet teşkilatı olmak üzere bir çok teşkilatta yaşanan kadro hareketinin bir benzeri de MEB’de yaşanacak. MEB’de ki bu hareket Emniyet kadar çok olur mu bilinmez ama daha etkili olacağı kesin. Çünkü diğer teşkilatlarda bakanlık onayıyla almalar gerçekleşiyordu MEB’de ise kanunla yapılacağından yargı yolu da kapatılmış olacak.
Öğretmen atamaları:
KPSS den başarılı olacaksınız. Atamanız yapılacak sonra bir yıl çalışacaksınız bir yıl boyunca ceza almayacaksınız ve sonra sizi sözlü ya da yazılı sınava alacaklar. Buradan da başarılı olacaksınız ve öğretmen olmuş olacaksınız. Sınavı geçemezseniz sizi bir başka il ya da ilçede bir yıl daha çalıştıracaklar eğer bu süre sonunda da başarı sağlayamazsanız memuriyetten men edilirsiniz. Böylece 3 yıl atama isteyemezsiniz…
Dershane Öğretmenleri:
Bu öğretmenler 1/7/2015 itibariyle 6 yıl bu kurumlarda öğretmenlik yapmışlarsa (prim ödenmişse) KPSS şartı olmaksızın devlete atanacaklar. Fakat Öğretmenlik için gerekli diğer şartları taşımaları gerekiyor. Bu öğretmenler sağlık hariç hiçbir özür atamasına başvuramayacaklar. Yani 4 yıl boyunca aynı yerde çalışmak zorunda kalacaklar. Eş durumundan da yer değiştiremeyecekler.
Uzman Öğretmenlik:
Bu konuda bir düzenleme yok. Sadece yargı kararıyla uzman öğretmen olmuşsanız ve yargı kararınız bozulduysa size ödenen paralar geri alınmayacak. Yani aldın yanına kar kalsın ama almayanlara vermem. Bundan sonra da alamazsın… Bu düzenleme yerinde fakat eksik ve adaletsiz. Herkese bu para ödenmelidir diyoruz. Ayrıca kariyer planlaması yapılacaksa yapılmalıdır.
Yönetici atamaları:
Okul yöneticileri(müdür, müdür yardımcısı, başyardımcı) için Rotasyondan, atamadan vs… bahsetmeye gerek yok. 4 yılını dolduranın yöneticiliği sona eriyor. Sona erdikten sonra öğretmen da yapılabilir, müdür olarak yerini de değiştirebilir… Atama da tek kriter en iyi takla atma yarışmasında başarılı olmak. Yani torpil, torpil, torpil…
Bu arada 4 yıl da garanti değil arada da alabilirler. Bu da yönetmelikle düzenlenecek.
İl Müdürü, ilçe müdürü, il müdür yardımcısı, şube müdürü atamalarında da kriterler yönetmelikle düzenlenecek denilse de şu anda görevde olan İl Müdürleri görevden alınıyorlar. Bakan DİNÇER’in yaptığı gibi havuza atılıyorlar. Ne dolmaz bir havuzmuş bu?
Bakanlıktaki grup başkanı, genel müdür, müsteşar yardımcılarının da görevleri kanun yürürlüğe girdiğinde son bulacak. Bunlar havuza gidecekler, yerlerine yenileri atanacak.
Eğitim Denetmenliği:
Tüm eğitim denetmenleri tek çatıda toplanıyor. Yani il ayrı bakanlık ayrı olmayacak. Hepsi eski adıyla bakanlık müfettişleri gibi olacak fakat illerde görev yapacaklar.
Bu kanun taslağında merak edilenler:
1- Eğitim nerede?
2- Kariyer liyakat nerede?
3- Hak adalet nerede?
4- 2011-2014 arası zaten kendi kadrolarını oluşturan MEB neden yeniden aynı yolu seçiyor?
5- Bu kanun tasarısı Dershanelerin kapatılmasını yoksa eğitimin yeniden şekillendirilmesini mi kapsamaktadır?
6- Sayın bakanın işin içinde çok olduğunu sanmıyoruz çünkü sayın bakanın sadece temsili olarak bakanlıkta yer aldığı görülmektedir. Peki sayın Başbakanın detaylar hakkında bilgisi var mıdır?
7- Bu kanun tasarısını hazırlayan bakan ya da başbakan olmadığına göre başyapan kimdir?
8- Eğitimin tek sorunu kadrolaşma mıdır?
– Öğretmenlerin özlük hakları nerede?
– Kazanılmış hak nerede?
– En iyi öğretmeni seçmenin yolu bakanlığın komisyonu mudur? Yani bu komisyon, diplomadan da, üniversiteden de daha mı üstündür?
– Yıllardır becerilemeyen uzman/baş öğretmenlik nerede?
….
Memurlar.net |